måndag 13 mars 2017

...och på den vägen är det

Utmärkelsen för 100 lopp noterad på Svenska Marathonsällskapets webbplats med en liten kommentar och allt:

"Jag höll på med orientering i yngre år och hade löptränat en del när jag bestämde mig för att springa ett maratonlopp, Stockholm Marathon 1987.
Ett lopp hade jag tänkt mig, för att undersöka om det gick, och för att se hur det kändes.
Men det blev ett till året därpå. Sedan sprang jag en mara då och då i Stockholm, mest för att som träningsmål. 2004 anmälde jag mig till Berlin Marathon och när jag fick veta att man kunde på en fin staty från Svenska Marathonsällskapet som belöning för 50 lopp satte jag upp 50 lopp som mål. Det uppnådde jag 2012. Då blev nästa mål 100 lopp, och nu blev det klart, och på den vägen är det."




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar